Nieodebrana paczka, nie ma Cię w domu?
Nie mogłeś odebrać paczki lub nie będzie Cię w domu, gdy przyjedzie kurier? Pokazujemy, jakie opcje oferują poszczególne usługi kurierskie.
5 minut czasu czytania | 11 maj 2022
W skrócie: Nieodebrana paczka, nie ma Cię w domu
- Zamów dostawę paczki DHL do sąsiada, przekierowanie do paczkomatu lub miejsca pracy lub odbierz ją w oddziale
- Hermes podejmie do trzech prób doręczenia i za każdym razem zostawi awizo w skrzynce pocztowej
- UPS informuje o miejscu pobytu przesyłki poprzez powiadomienie w skrzynce pocztowej
- Amazon dostarcza paczki do skrzynek pocztowych, umieszcza je w bezpiecznym miejscu lub zostawia u sąsiada
- DPD pozostawi w skrzynce pocztowej awizo z informacją o dalszych krokach, które należy podjąć w celu odebrania przesyłki
- Kamera WiFi lub wideodomofon znacznie ułatwiają odbiór przesyłek kurierskich
-
DHL, UPS, DPD itp.: Nieodebrana przesyłka – co dalej?
To, co możesz zrobić, jeśli nie mogłeś odebrać przesyłki od DHL, UPS, DPD itp., zależy od danej firmy kurierskiej. Pierwszym krokiem jest śledzenie przesyłki. Jest tam dokumentowana cała droga przesyłki od nadawcy do odbiorcy. Często w skrzynce pocztowej znajdziesz również awizo z informacją o przesyłce.
-
Co się stanie, jeśli nie będzie Cię w domu podczas dostawy Amazon?
Jeśli nie ma Cię w domu w momencie dostawy Amazon, paczka zostanie pozostawiona w bezpiecznym miejscu lub u sąsiada. Jeśli wyraziłeś zgodę na pozostawienie jej pod innym adresem, przesyłkę znajdziesz we wskazanym miejscu. W przeciwnym razie otrzymasz wiadomość e-mail od Amazon i będziesz mógł zaplanować kolejną próbę dostawy.
-
W jaki sposób Smart Home może zapewnić, że wszystkie przesyłki trafią do Twoich rąk?
Dzięki inteligentnemu wideodomofonowi i kamerom WiFi Smart Home może pomóc bezpiecznie odbierać przesyłki kurierskie. Gdy zadzwoni dzwonek do drzwi, możesz skorzystać z telefonu komórkowego, aby porozmawiać z kurierem i udzielić mu dokładnych instrukcji. Za pomocą kamery WiFi możesz mieć oko na miejsce, w którym pozostawiono paczkę, nawet będąc poza domem.
DHL i DHL Express
Czekasz na przesyłkę od DHL, a nie ma Cię w domu? Możesz udzielić jednorazowej zgody na pozostawienie paczki w innym miejscu lub wskazać sąsiada, który będzie w domu i odbierze przesyłkę za Ciebie. Ponadto istnieje możliwość przekierowania przesyłki, na przykład do paczkomatu lub do miejsca pracy, lub też dostarczenia jej w innym dniu.
Jeśli nie odebrałeś przesyłki DHL, w skrzynce na listy znajdziesz kartkę z powiadomieniem o tym, gdzie znajduje się Twoja przesyłka. Jeśli nie było Cię w domu i nie mogłeś odebrać przesyłki DHL Express, możesz odebrać ją we wskazanym oddziale tego samego dnia lub zamówić opcję ponownego doręczenia.
Hermes
Jeśli czekasz na paczkę Hermes i nie ma Cię w domu, otrzymasz kartkę z powiadomieniem w skrzynce na listy. Hermes podejmie do trzech prób doręczenia lub dostarczy przesyłkę do pobliskiego punktu odbioru paczek. W przypadku nieodebrania paczki Hermes, która nie została przekierowana ani w przypadku której nie udzielono zgody na umieszczenie jej w innym miejscu, paczka będzie przechowywana w określonym punkcie przez dziesięć dni, gdzie będzie można ją odebrać.

UPS
UPS podchodzi indywidualnie do sytuacji, gdy nie ma Cię w domu. Karta z powiadomieniem umieszczona w skrzynce na listy poinformuje Cię, gdzie znajduje się nieodebrana paczka UPS. Możesz ją odebrać w pobliskim punkcie UPS w ciągu siedmiu dni lub podjąć kolejną próbę doręczenia. Po trzech nieudanych próbach doręczenia UPS zwróci paczkę do nadawcy.
Amazon
Nie odebrałeś przesyłki Amazon, bo akurat nie było Cię w domu? Jeśli kurier Amazon Cię nie zastanie, zostawi paczkę w bezpiecznym miejscu lub u sąsiada. Jeśli bezpieczna lokalizacja nie była dostępna lub dostawa wymaga Twojej obecności w domu, otrzymasz wiadomość e-mail od Amazon i możesz umówić się na ponowną dostawę.
DPD
Jeśli kurier DPD nie zastał Cię w domu, zostaniesz o tym poinformowany za pomocą kartki awizo umieszczonej w skrzynce na listy. Jeśli paczka DPD nie została dostarczona, dowiesz się z niej, gdzie paczka aktualnie się znajduje. Jeśli paczka nie została dostarczona ani zdeponowana, możesz również przekierować paczkę na inny adres i zlecić jej dostarczenie.
Udziel stałej zgody na pozostawianie paczek w innym miejscu
W przypadku niemal wszystkich dostawców usług kurierskich możesz również wydawać stałą zgodę na pozostawianie paczek w innym miejscu. Dotyczy to bezterminowo wszystkich przesyłek dostarczanych za pośrednictwem danej firmy kurierskiej, w przypadku kiedy nie ma Cię w domu w momencie ich doręczenia. Zgody takiej warto udzielić, jeśli regularnie otrzymujesz wiele paczek lub co pewien czas jesteś zaskakiwany przesyłanymi paczkami.
Pamiętaj, że taką zgodę musisz udzielić każdej firmie kurierskiej indywidualnie. Jeśli udzieliłeś takiej zgody wyłącznie DHL, nie dotyczy ona automatycznie przesyłek od Hermes, UPS i innych.

Doręczenie wszędzie pod kontrolą: Skorzystaj z inteligentnego dzwonka do drzwi
Niezależnie od firmy kurierskiej, możesz mieć każdą dostawę pod kontrolą dzięki wideodomofonowi. Przycisk dzwonka automatycznie uruchamia powiadomienie na telefonie komórkowym i umożliwia bezpośrednią rozmowę z dostawcą. Podobnie jak w przypadku klasycznego systemu domofonowego – z tym że z osobą znajdującą się przed drzwiami do Twojego domu rozmawiasz przez telefon komórkowy.
Czekasz na przesyłkę, a nie ma Cię w domu? To nie problem: Po prostu „podejdź z telefonem komórkowym do drzwi” z dowolnego miejsca i podaj dyspozycje dotyczące danej przesyłki.
Ułatw dostawę bezkontaktową
Obecnie przesyłki są dostarczane głównie bezkontaktowo. Zgodnie z powszechnymi wytycznymi kurierzy wciąż muszą jednak dzwonić do drzwi i pilnować, aby przesyłka trafiła bezpośrednio do nadawcy. Paczki można pozostawiać w innym miejscu niż adres docelowy tylko w porozumieniu z daną firmą kurierską.
Jeśli przesyłka dostarczona bezkontaktowo zaginie, ponieważ nikogo nie było w domu, szybko dochodzi do problemów, ponieważ firma kurierska wychodzi z założenia, że przesyłka została doręczona prawidłowo. Jeśli nie możesz zlokalizować paczki, ponieważ mogła zostać skradziona podczas Twojej nieobecności, trudno jest to udowodnić.
Dzięki wideodomofonowi można tego uniknąć. Dzięki zintegrowanej opcji wykrywania i nagrywania ruchu możesz później zobaczyć, czy kurier zadzwonił i co stało się z Twoją przesyłką, gdy nie było Cię w domu. Jeśli zadzwoni, możesz użyć funkcji interkomu, aby dokładnie ustalić, czy i gdzie przesyłka ma zostać pozostawiona lub jak należy się z nią obchodzić. Wideodomofon pomoże zatem zapobiegać nieporozumieniom i znacznie uprości bezkontaktowe doręczenie.

Miej oko na miejsce pozostawienia paczki:
Po udzieleniu zgody na pozostawianie przesyłek w określonym miejscu przydatne może być monitorowanie danej lokalizacji za pomocą kamery WiFi. W ten sposób możesz dokładnie zobaczyć, czy i kiedy przesyłka została dostarczona oraz czy kurier postępował prawidłowo. Jest to ważne w przypadku, gdy nie odebrałeś paczki osobiście, a później nie możesz jej zlokalizować w miejscu, gdzie miała zostać pozostawiona.
Dzięki kamerze WiFi można łatwo obserwować miejsce pozostawienia paczki, ponieważ bez problemu zarejestruje ona ruchy, a także natychmiast wyśle powiadomienie na Twój telefon.
Kamery WiFi dla bezproblemowego odbioru paczek

Syrena jako dodatkowy dzwonek
Czasami nawet nie zauważasz, że ktoś zadzwonił do drzwi. Na przykład, jeśli jesteś w ogrodzie, odkurzasz w pomieszczeniu gospodarczym lub pracujesz ze słuchawkami w domowym biurze, możesz po prostu nie usłyszeć dzwonka. W takiej sytuacji przegapiłbyś paczkę, mimo że przecież byłeś w domu. Aby temu zapobiec, możesz indywidualnie skonfigurować urządzenia Smart Home. Możesz na przykład ustawić inteligentne oświetlenie lub inteligentną syrenę Hama jako dodatkowy dzwonek.
Osoba dzwoniąca do drzwi wejściowych uruchamia np. migające światła lub syrenę. Ale bez obaw: Głośność i dźwięk dzwonka możesz ustawić dowolnie według własnego uznania, dzięki czemu otrzymasz odpowiednią informację, ale kurier nie uruchomi głośnego alarmu.